Hoe kunnen wij je helpen? Neem contact op via sales@igopromo.be|www.igopromo.be

Out of office, maar toch top-of-mind blijven

Ah, de zomer. Dat magische seizoen waarin out-of-office reacties de creatievelingen inspireren, agenda’s op vrijdag ineens verdacht leeg zijn, en de halve afdeling ‘remote werkt’ (lees: op het strand ligt met een cocktail). En eerlijk? Groot gelijk.

Mensen nemen hun welverdiende rust, genieten van de zon (of vluchten ervoor), en schakelen even een tandje terug. En jouw merk zou daar best in mee mogen gaan. Maar dat betekent niet dat je helemaal moet verdwijnen. De zomer is júist het perfecte moment om op een relaxte manier verbonden te blijven met klanten of collega’s.

Zonder druk. Zonder verkooppraatjes. Gewoon kleine, attente gebaren die zeggen: “Hé, we zijn er nog. Geniet van je zomer!”

Denk luchtig, nuttig en zonnig

Een goed zomergeschenk voelt als een frisse bries, niet als een takenlijst. De beste cadeaus zijn simpel, seizoensgebonden en vooral stressvrij. Een paar zomerse toppers:

  • Bedrukte waterflessen of thermosbekers – Ideaal voor ijskoffie op het strand of om gehydrateerd te blijven tijdens een hittegolf. Extra punten als het ontwerp zomers aanvoelt in plaats van over-the-top gebrand.
  • Strandlakens bedrukken of picknickdekens – Super bruikbaar én gegarandeerd in het weekend van de plank. Met subtiele branding krijg je gratis zichtbaarheid op elk zonnig moment.
  • Mini self-care setjes – Denk aan SPF lippenbalsem, verkoelende facespray of een slaapmasker voor die zwoele zomeravonden. Cadeautjes met een ‘verwen jezelf’-vibe.
  • Een compacte koeltas – Handig voor picknicks, dagjes weg of gewoon lunch in het park. Bonuspunten als ‘ie duurzaam is én er leuk uitziet.

Houd het losjes (zoals de zomer zelf)

De zomer is niet het moment voor grote gebaren of lange e-mails. De toon van je zomer relatiegeschenk mag lekker relaxed, persoonlijk en een tikje speels zijn. Bijvoorbeeld: “Hopelijk heb je deze zomer meer zon dan schermtijd. Hierbij een klein cadeautje voor onderweg – waar je deze zomer ook heen gaat.” Kort. Menselijk. Geen corporate taal te bekennen.

Vergeet je eigen team niet

Ook je collega’s verdienen wat zon , zeker als je team verspreid zit over thuiswerkplekken, tijdzones of werelddelen. Een zomers verrassingspakketje in de brievenbus doet wonderen. Het is een eenvoudige manier om “bedankt” te zeggen, de teamspirit te boosten, of gewoon te laten weten dat ze gewaardeerd worden. Het hoeft niet groot te zijn. Een klein, goed gekozen relatiegeschenk met bedrukking en een luchtige boodschap kan iemands week maken. En dat is precies het soort employer brand dat blijft hangen.

Waarom zomergeschenken werken (ook als niemand z’n telefoon opneemt)

Je hebt geen campagne nodig. Geen uitgewerkte strategie. Alleen een beetje aandacht. Want wanneer jouw merk juist in de stille momenten aanwezig is,  tijdens het nietsdoen, het genieten, het spontane zomergevoel, dan blijft dat hangen. Niet op een schreeuwerige, commerciële manier. Maar op een warme, persoonlijke manier: “goh, dat was leuk.”

Dus laat die inbox gerust met rust. Geef mensen ruimte. Maar glip hier en daar toch binnen met een beetje zon, iets kleins, iets vriendelijks, iets dat echt van pas komt.

Want zelfs met die out-of-office aan, kan jouw merk nog steeds in the picture zijn. Op een strandlaken. In een strandtas. Tussen een goed boek en een ijskoude waterfles.

By | 2025-05-16T10:56:32+02:00 30 mei 2025|