Ieder kantoor heeft kantoorartikelen nodig. Denk aan pennen, post-its en notitieblokken. Maar wist je dat je nog veel meer profijt kunt hebben van deze kantoorbenodigdheden dan je misschien in eerste instantie denkt? Tenminste, als je het op de juiste manier aanpakt. Om je op weg te helpen, geven we in dit artikel slimme tips voor het beheren en aanvullen van je kantoorartikelen.
Maak gebruik van een slim systeem voor voorraadbeheer
Zorg ervoor dat je op een slimme manier bijhoudt wat de actuele voorraad is van de benodigde artikelen op kantoor. Dat kan een simpel notitieboekje zijn of een Excel-file waarin je dit bijhoudt, maar er is ook speciale software op de markt voor voorraadbeheer. Zorg er wel voor dat er maar één persoon verantwoordelijk is voor het beheer of zorg dat iedereen gebruikmaakt van het systeem, anders is het niet beheersbaar.
Kies voor bedrukte kantoorartikelen
Het op voorraad hebben van alle kantoorbenodigdheden is fijn, maar wat als op deze artikelen je logo staat? Zo is alles niet alleen mooi in dezelfde huisstijl, maar de artikelen dragen op die manier ook bij aan je interne naamsbekendheid. Ze vallen op wanneer ze gebruikt worden en zorgen voor een professionele uitstraling van het bedrijf.
Zet bedrukte kantoorartikelen in als relatiegeschenk
Zet de bedrukte kantoorartikelen niet alleen in voor je eigen bedrijf, maar deel ze ook uit aan je klanten of relaties. Een praktisch cadeau, waar ze zeker iets aan gaan hebben. Zo gaat jouw logo met ze mee en zijn ze zich vaker bewust van je bedrijf. Een slimme manier om te zorgen voor meer zichtbaarheid van je merk.
Overweeg duurzame kantoorartikelen
Steeds meer bedrijven zijn bezig met verduurzamen. En dat kan op allerlei gebieden zijn: van het verduurzamen van het kantoorgebouw tot het verminderen van plastic. Maar je hebt ook de mogelijkheid om te kiezen voor duurzame ofwel milieuvriendelijke kantoorartikelen. Denk aan kantoorartikelen die gemaakt zijn van gerecyclede of groene materialen zoals bamboe, rPET, kurk of vilt. Lees hier meer over in het artikel over duurzame materialen.
Inventariseer de kantoorartikelen aan het einde van het jaar
Het einde van het jaar is een goed moment om een inventarisatie te maken van de voorraad kantoorartikelen en te gaan kijken hoe je het komende jaar een vliegende start wilt maken. Heb je geld over van je jaarlijkse budget? Kijk dan of je de kantoorartikelen nog kunt aanvullen met praktische en bijzondere producten.
Vraag de medewerkers om input
Stel een vragenlijst op voor de medewerkers en vraag ze om input wat betreft de kantoorartikelen. Waar grijpen ze op mis en wat zouden ze graag willen hebben? Op basis daarvan kun je bepalen welke kantoorartikelen je gaat bestellen.
Genoeg inspiratie en slimme tips om aan de slag te gaan met het aanvullen en updaten van de kantoorartikelen. Benieuwd wat de populairste items zijn voor op kantoor? Bekijk dan nu onze top 10 kantoorartikelen. En lees ook het artikel met lifehacks op kantoor om het leven op kantoor nog gemakkelijker te maken.