Hoe kunnen wij je helpen? Neem contact op via sales@igopromo.be|www.igopromo.be

De top 3 promotionele productcategorieën

Wil je opvallen in 2018?

Dit jaar doen zich weer veel gelegenheden voor waarbij je jouw bedrijf of product kunt promoten. Wil je hier optimaal succes uit behalen? Het inzetten van de juiste relatiegeschenken en promotionele artikelen levert een belangrijke bijdrage aan jouw marketingcampagne.

Onder de aandacht komen, contact maken met je doelgroep en gezien worden, daar draait het om. Stand out in the crowd and be remarkable! Welke promotionele producten zet jij in? Kies bewust; houd altijd je doelgroep voor ogen en val op in jouw communicatie. Wij zetten de top 3 succesvolle categorieën voor jou op een rijtje. Zo wordt kiezen een stuk gemakkelijker.

1. Pennen met opdruk – de juiste pen voor de juiste gelegenheid

Een pen met opdruk is uitermate geschikt als marketing tool. Een pen is te vinden in elke bureaulade, in elke tas en elk huis. Niet voor niets is een pen het meest verkochte promotieartikel. Bedrukte pennen zijn functioneel en kunnen ingezet worden voor vele doeleinden zoals het uitdragen van je interne branding, om naamsbekendheid te genereren, als bedankje en voor het communiceren van je contactgegevens. Besluit je om bedrukte pennen te gebruiken als marketingtool dan is het belangrijk om te weten voor welke uiting en voor welke doelgroep en gelegenheid je ze in wilt zetten want de ene pen is de andere niet.

Promotiepen: Voor de zichtbaarheid, het genereren van naamsbekendheid en communiceren van je contactgegevens.
Als giveaways op open dagen, beurzen en aan de receptie van je bedrijf. Draagt bij aan interne branding. Perfecte giveaway voor opleidingen en bij congressen. Pennen zijn veelal te bedrukken op de houder en/of clip. Goedkoop en een hoog ROI.

Kwaliteitsbalpen: Voor de zichtbaarheid bij je klant/doelgroep, klantenbinding en als bedankje.

Geschikt als bedankje na een kennismakings- of oriënterend gesprek. Gemakkelijk mee te sturen met een doelgerichte direct mailing of offerte.

Gepersonaliseerde merkpen: Onderstreept kwaliteit, betrouwbaarheid, perfectie en duurzaamheid. Te voorzien van een persoonsnaam is een merkpen perfect in te zetten als persoonlijk cadeau dat jarenlang gebruikt wordt.

Het perfecte cadeau voor een jubilaris, bij het afscheid van een werknemer, bij het behalen van een diploma of als blijk van waardering, maar ook als geschenk na het ondertekenen van een belangrijke koopovereenkomst. Merkpennen als Cross, Parker en Waterman zijn in kleine aantallen te bestellen.

De voordelen van bedrukte pennen op een rijtje:
• Lange levensduur (met name de gepersonaliseerde pen)
• Relatief goedkoop en hoog ROI
• In te zetten als promotieartikel en als een relatiegeschenk
• Aantrekkelijk, functioneel geschenk met grote gebruikswaarde
• Vergroot de zichtbaarheid en kan veel impressies genereren

Weetje: Voor het ondertekenen van officiële documenten wordt altijd een pen met zwarte inkt gebruikt.

2. Bedrukt textiel – Promotie in beweging

Bedrukte kleding kan ingezet worden voor tal van doeleinden. Met bedrukte kleding heb je gegarandeerd een groot promotioneel bereik, niet alleen bij je eigen doelgroep maar ook daarbuiten. Bedrukte kleding wordt gedragen door mannen, vrouwen en kinderen. Het aanbod is dan ook enorm, voor elke gelegenheid is er kleding verkrijgbaar. Bedrukte kleding is als promotie duurzaam, opvallend, steeds vaker te personaliseren (full colour print) en altijd in beweging.

Bedrijfskleding: Uniform, functioneel, herkenbaar en representatief. Uitdragen van je bedrijfsnaam en genereren van naamsbekendheid.

Kies je voor bedrijfskleding, kies dan voor kwaliteit, zodat de kleding er mooi en netjes uit blijft zien. Jouw personeel is immers het visitekaartje van je bedrijf.

Textiel als merchandise: Razend populair, wordt in grote getale afgenomen, creatief uitdragen van jouw boodschap, hoog ROI, opvallende promotie met groot bereik.

Bedrukte kleding, is uitermate populair als merchandise op (sport)events, festivals en bij concerten. Met name T-shirts met print zijn booming.

T-shirts met print altijd succesvol: Relatief lage kosten, creatieve uiting middels full colour print mogelijk, groot bereik, breed uitdragen van je boodschap, geschikt voor elke doelgroep.

Goedkope T-shirts worden volop ingezet bij eenmalige gelegenheden zoals teamuitjes, schoolreisjes en sportdagen. Gelijke T-shirts verhogen het groepsgevoel van teams. T-shirts nodig voor je crew of sportvereniging waar ze met regelmaat gedragen worden, ga dan voor een kwaliteits T-shirt.

De voordelen van bedrukte kleding op een rijtje:
• Lange levensduur en diverse opdrukmogelijkheden
• Uitdragen van uniformiteit van personeel of team, of opvallen als individu
• Inzetbaar als bedrijfskleding, promotieartikel, relatiegeschenk of merchandise
• Sponsors worden graag gezien op (club)kleding
• Vergroot de zichtbaarheid en kan veel impressies genereren

Weetje: Een T-shirt is het populairste kledingstuk ter wereld .

3. Bedrukte giveaways – tastbare reclame

Een giveaway… de naam zegt het al; een gratis geschenk. Giveaways zijn vaak de goedkopere artikelen voorzien van een opdruk van je logo, product of boodschap. Weggevers worden voornamelijk ingezet op beurzen, open dagen op scholen en bedrijven, bij de receptie van bedrijven, bij speciale acties in winkels en voor direct mailing. Tastbare promotie ondersteunt jouw blijk van waardering en verspreidt jouw boodschap gemakkelijk en razendsnel. Lage kosten, hoog ROI. Functionele giveaways worden het langst bewaard en genereren dus veel contactmomenten. Het geven van een bedrukte giveaway is een sympathieke manier van reclame maken. We houden nu eenmaal van gratis cadeautjes.

Bedrukte giveaways als reminder of bedankje: Een blijvende herinnering aan een contactmoment. Regelmatig onder de aandacht komen van je (potentiële) klant. Positieve ervaring door de ontvanger.

Bedank jouw bezoekers, klanten of gasten voor hun bezoek of aankoop en onderstreep dit met een tastbare promotie. Er is een passende giveaway voor elke gelegenheid.

Bedrukte giveaways als visitekaartje: Te bedrukken met contactgegevens. Hiermee nodig je indirect uit om eens een kijkje te nemen op je site en de drempel blijkt laag. Zo genereer je op een gemakkelijke manier bezoekers op je site.

In te zetten bij open dagen, op beurzen en aan de receptie van je bedrijf. Naast functionele giveaways zijn voor deze gelegenheden ook pepermuntjes, versnaperingen en flesjes water met bedrukt etiket populair.

Bedrukte giveaways als sympathieke promotie: Onderstreep je promotionele actie met giveaways. Een sympathieke manier van reclame maken die absoluut niet als opdringerig wordt beschouwd en daarom altijd succesvol is.

Geschikt voor elke gelegenheid en doelgroep. De keuze is enorm; van een rolletje pepermunt tot pen en van een memoboekje tot sleutelhanger. Voor elke gelegenheid en elke doelgroep is het aanbod giveaways enorm. Met een originele slogan en/of een full colour opdruk maak je zelfs een basic giveaway opvallend onvergetelijk.

De voordelen van bedrukte giveaways op een rijtje:
• Snel en breed verspreiden van je boodschap
• Relatief goedkoop, hoog ROI
• Met creativiteit is een originele boodschap te realiseren
• Vergroot de zichtbaarheid en kan veel impressies genereren
• Wordt door de ontvanger als positieve reclame-uiting ontvangen

Weetje: 80% van de beursbezoekers verwacht een giveaway of premium.

By | 2021-02-18T14:04:36+01:00 23 januari 2018|