Benieuwd wat je kunt verwachten in de wereld van promotionele producten en geschenken voor 2021? Deze blog laat je zien wat we verwachten van de 3 grootste productcategorieën voor 2021.
1.Hygiënische producten en beschermingsmiddelen
Je kunt er niet omheen. Covid-19 heeft een immense impact op de manier waarop we naar sociale gebeurtenissen kijken, en wat we kunnen doen op het gebied van promotie. In de toekomst zal je meer aandacht moeten besteden aan de manier waarop je je bedrijf promoot. We doen er alles aan om het zo gemakkelijk mogelijk te maken voor bedrijven door een breed assortiment aan te bieden van veiligheidsproducten en beschermingsmiddelen. Dit zijn producten zoals CE-goedgekeurde operatiemaskers, geweven mondmaskers en maskers met vervangbare filters. Handreinigers blijft ook een grote rol spelen, deze neem je gemakkelijk iedere dag mee wanneer je onderweg bent.
Het punt is dat covid-19 nog een tijdje blijft bestaan, dus het aanpassen aan ‘het nieuwe normale’ is precies wat we moeten doen. Dat betekent dat sanitaire producten zoals maskers, vloerborden, ontsmettingsmiddelen, enz. een normaal promotie product zullen zijn voor bedrijven die zorgen dat iedereen veilig bij hun kan winkelen.
2. Duurzame bedrijfsgeschenken
Duurzaamheid is niet bepaald een ‘nieuw’ ding in 2021. Maar we nemen het toch op, want we hebben een duidelijke piek gezien in het belang van duurzame promotionele producten in 2020. Het verschil voor 2021 zal echter minder gaan over promotionele producten die gebruikt worden voor verkooppromoties en giveaways, en meer over duurzame relatiegeschenken.
Hoewel we specialisten zijn in het versterken van je merk door middel van promotionele producten met je bedrijfslogo of -boodschap, raden we je eigenlijk aan om de opdruk op sommige van de duurdere relatiegeschenken te personaliseren. De reden hiervoor is dat je vaker een kleiner aantal van zulke producten koopt, in tegenstelling tot PopSockets als giveaway. Wanneer je producten weggeeft aan een kleine groep mensen met wie je een persoonlijke relatie hebt, is het juist uniek om het product te personaliseren door zijn- of haar naam op het item te bedrukken. Of kies ervoor om een persoonlijke boodschap op het product te laten printen. Dit zullen ze zeker waarderen!
Bovendien moet je duurzame producten niet alleen overwegen omdat het er goed uitziet voor je bedrijf, maar ook omdat het de planeet helpt en je daardoor je ecologische voetafdruk verkleint. Bovendien bieden wij duurzame items aan voor alle prijsklassen!
Neem eens een kijkje naar onze praktische product verzameling van IMPACT – naast het feit dat deze producten volledig duurzaam geproduceerd zijn, wordt 2% van de opbrengst ervan gedoneerd aan www.water.org – een non-profit organisatie die veilig water toegankelijk maakt voor de wereld. Maar IMPACT is niet het enige duurzame alternatief. Sterker nog, elk relatiegeschenk (of welk product dan ook) dat je op onze site koopt, resulteert in een donatie van één boom in samenwerking met de nonprofit www.onetreeplanted.org.
3. Gepersonaliseerde producten en individuele thuisbezorging
Het belangrijkste doel van promotionele producten is om een sterkere relatie te ontwikkelen tussen het merk van je bedrijf en de ontvanger – dit kunnen zowel klanten als werknemers zijn.
Om dit doel te bereiken, kies je voor functionele producten welke aansluiten bij jouw bedrijf. Maar wij hebben iets beters voor je! De heilige graal van onze branche en wat wij bij IGO bieden is de mogelijkheid om producten en geschenken naar keuze individueel te bedrukken en vervolgens de adressen van al je ontvangers te voorzien van een huis-aan-huis levering.
Hier zal in de toekomst nog meer vraag naar komen. Stel je voor; In ons steeds meer digitale leven zullen de offline gebaren onvermijdelijk meer betekenen; soms is dat zelfs de veiligste of enige optie – kijk maar eens hoeveel mensen er thuis zijn vanwege Covid-19. Versterk je relaties door een gepersonaliseerd cadeau te sturen naar je partners, klanten en medewerkers. Laat het ook nog eens bij hen thuis bezorgen!
De keuze is duidelijk, en we raden je aan om een voorsprong te nemen op wat volgens ons een enorme marketingtrend is voor 2021. Wanneer je klaar bent om dit te doen, bel ons dan op +31 (0)492 530 122 of stuur een e-mail naar sales@igopromo.be.
Conclusie
Zoals je hebt gelezen, zijn er drie top productcategorieën waarvan wij verwachten dat ze het belangrijkste zullen worden in 2021! Vergeet bij je volgende marketing uiting niet te denken aan
- Hygiënische producten en beschermingsmiddelen
- Duurzame bedrijfsgeschenken
- En gepersonaliseerde producten en individuele thuisbezorging
Gebruik deze tips om je campagne voor aankomend jaar te plannen. Wil je graag advies of heb je ergens hulp bij nodig? Twijfel dan niet om contact op te nemen met onze specialisten. Of lees meer over onze 7 marketing trends voor het nieuwe jaar die je niet mag missen.